admin admin .

admin

کاری که یک کاردرمانگر انجام می‌دهد

 

کاردرمانگر کودک شما، توانایی‌های او را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و به او کمک می‌کند تا به پتانسیل کامل خود برسد.
کاردرمانگر، رویکرد خود را با سبک یادگیری کودک شما تنظیم می‌کند. کودکان کوچکتر ممکن است از طریق بازی و نقش‌آفرینی بهتر یاد بگیرند. یک کودک بزرگتر ممکن است از طریق نقش‌آفرینی، مربیان اجتماعی یا استفاده از برنامه ها برای کمک به برنامه ریزی اجرایی، بهتر یاد بگیرد.

در جلد 71 مجله آمریکایی کاردرمانی، مطالعه ای منتشر شد که توضیح می‌دهد یک پسر 17 ساله مبتلا به اوتیسم چگونه از کاردرمانی استفاده می‌کند. در این مطالعه موردی، جیمی از آموزش مهارت‌های اجتماعی مبتنی بر گروه، مدل‌سازی ویدیویی و شرکت در یک باشگاه آشپزی مبتنی بر علاقه برای تمرین مهارت‌های اجتماعی خود استفاده کرد. جیمی پس از شرکت در جلسات فردی سه بار در ماه با کاردرمانگر مدرسه‌ای خود، بیشتر در باشگاه آشپزی حاضر شد. او حضور خود را در طول یک ترم از 25 به 90 درصد افزایش داد.

همچنین مهارت‌های تهیه غذا را به دست آورد و دوره کارآموزی را در صنایع غذایی سپری کرد. جیمی با دوستی از گروه اجتماعی خود کار می‌کند که با او علایق مشترکی دارد.

ارزیابی کاردرمانی برای اوتیسم

هنگامی که یک کاردرمانگر کودک شما را ارزیابی می‌کند، معمولاً با شما (و کودکتان، در صورت لزوم) درباره اهداف فرزندتان بحث می‌کند. درمانگر همچنین ممکن است از معلم فرزند شما نظر بخواهد یا اینکه برای مشاهده بیشتر به خانه یا مدرسه فرزند شما مراجعه کند. او توانایی‌ها و چالش‌های فرزند شما را ارزیابی خواهد کرد. شما باید یک کپی از مقیاس درجه‌بندی اوتیسم دوران کودکی و مشخصات حسی فرزندتان را به همراه داشته باشید.

هنگامی که کاردرمانگر درک روشنی از اهداف و توانایی‌ های کودک شما داشته باشد، یک برنامه مداخله جامع ایجاد خواهد کرد. درمانگر ممکن است توصیه‌هایی برای تجهیزات تطبیقی ارائه دهد. در این صورت، به شما و فرزندتان برای استفاده از تجهیزات آموزش می‌دهد. بسته به نیازهای فرزندتان، وسایل ارتباطی ، پشتیبانی بصری یا تجهیزات آموزشی تطبیقی ممکن است مناسب باشند. طبق گفته انجمن کاردرمانی آمریکا، “کارشناسان کاردرمانی دیدگاهی کل‌نگر دارند که در آن تمرکز بر سازگاری محیط با فرد است و فرد بخشی جدایی ناپذیر از تیم درمانی است.”
مداخلات کاردرمانی برای اوتیسم

در صورت لزوم، کاردرمانگر کودک شما مداخلاتی را برای رسیدگی به مهارت‌های اجتماعی، ارتباطات، پردازش حسی و رفتار ارائه می‌کند. دیپام پاوار و پایال مهتا پاوار، کاردرمانگران در هند مداخلاتی را برای کمک به مراجعان خود ارائه می‌دهند تا به ورودی‌های حسی پاسخ دهند.

مداخلات رایج شامل یکپارچگی حسی، فعالیت‌های رشد حرکتی و فعالیت‌های بازی برای تقویت مهارت‌های شناختی و ادراک است. درمان یکپارچگی حسی به کودکان کمک می‌کند تا «ثبت نام کنند، تعدیل کنند و بر اساس ورودی حسی عمل کنند… کاردرمانگر از راهبردهای حسی متفاوتی برای ارتقای خودتنظیمی و برنامه‌ریزی حرکتی استفاده می‌کند». آنها همچنین از مداخلاتی مانند تنظیم سطح برانگیختگی، کاهش حواس‌پرتی، کاهش اضطراب و بهبود عملکرد فعالیت‌های روزمره زندگی برای کمک به کودکان استفاده می‌کنند.

https://omideshargh.ir


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۰۳:۱۸:۵۲ توسط:admin موضوع: نظرات (0)